Back To Top

Skuteczny sklep internetowy? 7 zalet platformy WooCommerce.

Prowadzenie sklepu internetowego, to w obecnych czasach nie tylko dodatek do działalności, ale „być albo nie być” dla wielu przedsiębiorców. Według raportu „E-commerce 2020” w 2019 r wartość globalnego rynku w tej dziedzinie wzrosła o 20%, a można przypuszczać, że w związku ze światowym kryzysem, znaczna część transakcji przeniesie się do sieci. Dla każdego sprzedawcy, który do tej pory zastawiałam się nad handlem przez Internet, ten moment jest odpowiedni, aby postawić pierwsze kroki. Niewiele można stracić, zdecydowanie więcej można zyskać.

Świat e-commerce, nie jest jednak prosty. Jak nie zgubić się w gąszczu rozwiązań? Jak z wielu opcji wybrać najlepszy system, który będzie przyjazny zarówno dla użytkowników jak i dla właściciela? Jak uniknąć problemów z samą platformą, jej prowadzeniem oraz planowanymi zmianami? Rozwiązaniem jest nasza platforma.

Poznajcie 7 powodów dlaczego warto założyć sklep na platformie WooCommerce:

ecommerce

Bezpieczeństwo

Kwestia bezpieczeństwa jest kluczowa, zwłaszcza jeżeli mówimy o płatności przez Internet, oraz posługiwaniu się wrażliwymi danymi. System WooCommerce działający na zasadzie OpenSource pozwala na wgląd w kod źródłowy systemu. Przyspiesza to wykrywanie błędów lub luk w zabezpieczeniu platformy, co pozwala developerom na szybką reakcję – i tym samym – uszczelnienie systemu i zapewnienie najwyższego standardu bezpieczeństwa. W przypadku tradycyjnych platform sprzedażowych, czas działa na ich niekorzyść. Złodzieje danych, opracowują coraz to nowsze metody, a ich działanie jest błyskawiczne. Nasza platforma – dzięki międzynarodowej współpracy tysięcy specjalistów, którzy również pracują na tym systemie – ma możliwość dostosowania się do potencjalnych zagrożeń równie szybko. Warto dodać, że platforma w wersji podstawowej obsługuje protokół szyfrujący SSL – niezbędne narzędzie do zapewnienia bezpieczeństwa danych użytkowników.

Niski koszt

Sklep internetowy to różnego rodzaju wydatki. Tworzenie od podstaw skutecznej platformy sprzedażowej, może okazać się największym z nich i często, wymaga nakładu nie tylko gotówki ale też czasu. Nasze rozwiązanie jest prawdziwą perełką w tej kwestii. Dzięki bazowaniu na Open Source, otrzymujemy gotowy „silnik” maszyny jaką będzie nasz e-sklep. Silnik ten był wielokrotnie sprawdzany przez wielu specjalistów pod każdym kątem, a także jest cały czas aktualizowany o coraz to ciekawsze i skuteczniejsze funkcje. Dzięki temu możemy dowolnie go modyfikować na własne potrzeby.  Oszczędzając na podstawie tej maszynerii, można więcej zainwestować w efekt końcowy, rozbudowanie strony czy design. Bo po co przepłacać, skoro gotowe rozwiązania dostajemy na tacy?

Elastyczność

Największym wyzwaniem budowania sklepu online, jest dostosowanie go do indywidualnych potrzeb firmy. Każdy przypadek jest przecież wyjątkowy, a sam model funkcjonowania sklepu zależy od wielu czynników jak np. branża, sposób pozyskiwania klienta, częstotliwość zamówień czy zwyczajnie – preferencje właściciela. Nasza platforma dzięki niezliczonemu zasobowi funkcjonalnych wtyczek, może wyglądać dokładnie tak jak to sobie zaplanujemy – i jak oczekuje tego klient. Przykład? Wyjątkowo sprawna integracja z Facebookiem – który jest olbrzymią bazą zarówno stałych jak i potencjalnych klientów. Oprócz funkcjonalnych rozwiązań systemowych, platforma oferuje tysiące motywów wizualnych tworzonych przez profesjonalnych grafików. Dzięki temu nasz sklep nie tylko będzie działał tak jak chcemy, ale również wyglądał tak jak chcemy. I najważniejsze – dodawanie nowych elementów i zmiany dotychczasowych rozwiązań są możliwe do wprowadzania na bieżąco – w zależności od aktualnych potrzeb.

Dobre połączenie z systemami płatności i dostaw

Szybkie i bezpieczne płatności on-line to kolejny obszar Internetu, w którym przybywa nowych propozycji. I tu kolejna zaleta wtyczek oraz możliwości ich modyfikowania. Dzięki temu możemy szybko zacząć korzystać z najnowszych i coraz to lepszych rozwiązań, bez dużej ingerencji w funkcjonowanie strony sklepu. Nasza platforma już teraz oferuje wtyczki z najpopularniejszymi w Polsce bramkami jak PayU, DotPay, Przelewy24 czy TPay. Tu ponownie zaleta WooCommerce – można być pewnym, że gdy pojawi się nowy, popularny system płatności, odpowiednia wtyczka powstanie w mgnieniu oka.

A kwestia dostawy? I tu wszystko za wszystko odpowiadają odpowiednie wtyczki. Dzięki temu szybko zintegrujemy sklep z największymi i zaufanymi firmami kurierskimi jak DHLInpost czy tradycyjna Poczta Polska. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też połączenie z sklepu z pośrednikiem kurierskim Furgonetka.pl – zupełnie zautomatyzowanym systemem, który za pośrednictwem platformy, po złożeniu zamówienia przez klienta organizuje odbiór lub wysyłkę paczek, dzięki czemu sprzedawca nie musi się zajmować tą kwestią. Czy nie brzmi to jak doskonałe ułatwienie pracy?

Świetna wersja mobilna

Z Internetu coraz częściej korzystamy nie na komputerze, ale za pośrednictwem telefonu czy tabletu. Dzięki temu zakupy on-line możemy zrobić w każdej dogodnej chwili – w korku, na przerwie w pracy czy w kolejce u dentysty. Nic dziwnego, że użytkownicy komórek są ważnym targetem dla każdego sprzedawcy. A nie ma skuteczniejszej formy zachęcenia ich do zakupów, jak sklep, który dobrze sprawdza się na urządzeniach mobilnych. Praktycznie wszystkie dostępne na rynku motywy do naszej platformy powstały w zgodzie ze standardem Responsive Web Design, co oznacza że strona będzie bez problemu wyświetlać się na każdym urządzeniu. Ponadto zarówno w systemie Android jak i iOS jest możliwość stworzenia wygodnej aplikacji zakupowej. Świat przestawia się na urządzenia mobilne – warto brać w tym czynny udział.

Wysokie wyniki wyszukiwania

Podobno, jeżeli kogoś nie ma na pierwszej stronie w Google, może zamykać biznes. Aż tak źle oczywiście nie jest, ale wyniki wyszukiwania znacząco wpływają na wskaźniki sprzedaży oraz pozyskiwaniu nowych klientów. Dlatego warto zadbać o to, aby po wpisaniu odpowiedniej frazy, klient trafił na nas jak najszybciej. Nasza platforma doskonale radzi sobie w tym obszarze. Podstawą są przyjazne dla pozycjonowania adresy URL oraz logiczna i funkcjonalna struktura samej witryny sklepu. Dzięki tym zabiegom e-sklep na naszej platformie już na starcie jest lepiej przystosowany do wyników wyszukiwania. Dodatkowe metody skutecznego pozycjonowania na pewno pomogą wywindować stronę w wyszukiwarkach.

Wszechstronność

Jako ostatnią zaletę przedstawiamy wręcz nieograniczone możliwości w różnych modelach sprzedaży. Niezależnie co oferuje sklep i w jakiej formie (np. plików, usług czy innych niematerialnych zasobów) platforma Woocommerce doskonale poradzi sobie z ich obsługą. Jak już wspominaliśmy elastyczność systemu i stała aktualizacja rozwiązań pozwala na obsługiwanie każdego rodzaju działalności. Dlaczego to tak ważne? Bo nie wiemy, w jaką stronę może pójść nasz biznes za miesiąc, rok czy kilka lat. Dzięki naszej platformie dostosowanie się do nowego rodzaju usług lub produktów będzie niezwykle łatwe, bez konieczności budowaniu systemu sprzedaży od początku. To kluczowa kwestia dla każdego, kto stawia na rozwój swojej działalności.

Chyba każdy, widząc tak jasne strony naszej platformy przyzna, że jest zdecydowanie bardziej funkcjonalna niż tradycyjne, nieco już przykurzone systemu stawiania platform do sprzedaży on-line. Nasze rozwiązanie stawia na świeżość, ciągły rozwój i dopasowanie do aktualnych potrzeb rynku – co w dynamicznych czasach jest największą zaletą. Jednym słowem – w sprzedaży w sieci trzeba mieć refleks, inaczej można zostać w tyle. I my na pewno go mamy.