Back To Top

WordPress – Czy to najlepsze rozwiązanie?

Kiedyś platforma do obsługi blogów, dzisiaj – jednej z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią. Jaki jest jego sekret? Co sprawia, że miliony użytkowników decydują się na niego budując swoje platformy i sklepy internetowe? Dlaczego konkurencja zostaje daleko w tyle? To proste – WordPress jest zwyczajnie lepszy.

Dobry CMS – czyli system zarządzania treścią, jest podstawą do łatwego i skutecznego tworzenia stron internetowych oraz ich obsługi. Użytkownicy mogą wybierać z szerokiej oferty oprogramowań zarówno darmowych jak i płatnych. Każdy system ma słabe i mocne strony, patrząc jednak na ogólny efekt WordPress wydaje się rozwiązaniem najkorzystniejszym.

Niewątpliwie, podstawową i najważniejszą zaletą jest funkcjonowanie na zasadach OpenSource. Znaczy to mniej więcej tyle, że absolutnie każdy, ma bezpłatny dostęp do kodu źródłowego i może dowolnie go modyfikować. Korzyści takiego rozwiązania są wręcz nieograniczone – dzięki wspólnej pracy niezliczonej rzeszy ekspertów czy entuzjastów system cały czas się rozwija i dostosowuje do najnowszych trendów w sieci. Ciągła aktualizacja to nie tylko techniczne nowinki i ciekawe rozwiązania, ale przede wszystkim udoskonalanie zabezpieczeń, które dzisiaj, szczególnie w handlu on-line są niezwykle ważne. Szybka odpowiedź na wszelkie zagrożenia w sieci, to jedna z najlepszych rzeczy jaką WordPress może zaoferować.

Co jeszcze daje nam dostęp do kodu? Możliwość wprowadzania zmian kiedy i jak chcemy, bez konieczności dociekania czy kto jest autorem systemu, czy dopuszcza możliwość modyfikacji oraz bez ponoszenia dodatkowych kosztów. WordPress dzięki swej popularności już oferuje kilkanaście tysięcy gotowych wtyczek, istnieje więc spora szansa, że niestandardowe rozwiązanie jakiego poszukujemy dla naszej strony internetowej i e-sklepu jest już dostępne i możemy z niego skorzystać. Wybór wtyczek może również zainspirować nas do wprowadzenia elementów sklepu, o których nawet nie myśleliśmy. Ogromna ilość możliwości, którą możemy zaproponować naszym klientom jest bezcenna.

Samo stworzenie sklepu lub witryny jest tylko jedną stroną medalu. Drugą – jest sprawienie aby nasza witryna była popularna. Nikomu nie trzeba wyjaśniać, jak kluczowy w dzisiejszych czasach jest dobry wynik w wyszukiwarkach. Skuteczne SEO wymaga wielu operacji, ale dobrze jest zacząć od samego początku. WordPress z marszu sprzyja skutecznemu pozycjonowaniu i jest obecnie jednym z najlepiej zoptymalizowanych pod tym kątem CMSów na świecie. Wpływa na to wysokiej jakości kod, przy użyciu którego pisany jest system, przyjazne adresy URL, linki kanoniczne, mechanizm tagów i kategorii, wbudowana optymalizacja zdjęć… można wyliczać bez końca. W pozycjonowaniu pomogą też specjalnie dedykowane wtyczki.

Zalet WordPressa jest wiele, warto przytoczyć jeszcze jedną – dobra cena. Sam „silnik” jest darmowy i dostępny, podobnie jak wspominane wcześniej wtyczki i aktualizacje. Niskie wymagania od hostingu wpływają też na niewielkie koszty utrzymania platformy, a zaoszczędzone środki można przeznaczyć np. na promowanie sklepu czy reklamy on-line. Skoro zatem można mieć dobry i niedrogi produkt to po co przepłacać?