Back To Top
performance marketing

Co to jest Performance marketing?

Idealnym rozwiązaniem dla e-commerce oraz każdej działalności biznesowej w sieci jest skuteczna kampania przekładająca się na pozyskanie klientów. Każdy przedsiębiorca chciałby generować zyski, wiedząc, że jego nakłady na promocję dają oczekiwane i wymierne efekty. Poznaj sposób, dzięki któremu to możliwe!

performance marketing

Czym jest Performance Marketing?

Marketing Efektywnościowy czyli Performance Marketing to działania marketingowego, którego głównym celem jest wygenerowanie nowych leadów, a co za tym idzie pozyskanie nowych klientów. Kluczowym elementem, która wyróżnia ten model jest nakłonienie odbiorców materiału reklamowego do wykonania konkretnych, oczekiwanych działań. Zakres działań może być zróżnicowany w zależności od kampanii. Najpopularniejsze z nich to: kliknięcie w określony baner, wizyta na dedykowanej stronie www, zapisanie się do newslettera, wypełnienie ankiety lub formularza. W niektórych przypadkach najbardziej oczekiwaną reakcją jest złożenie zamówienia czyli finalnie pozyskanie klienta i cała kampania kierowana jest dla uzyskania tego celu.

Jakie są zalety Performance Marketingu?

Najważniejsza cechą jest niewątpliwie mierzalność skuteczności kampanii. Dzięki uzyskaniu konkretnych danych – ilości kliknięć, wypełnionych formularzy czy złożonych zamówień można określić skuteczność kampanii. Przy tradycyjnych modelach jedynie w przybliżeniu można ustalić ile osób widziało reklamę i ilu z nich zainteresowała. Performance Marketing pozwala na dokładny pomiar, a co za tym idzie analizę danych, która jest bezcenna przy planowaniu kolejnych kampanii. Dlaczego jeszcze warto zainteresować się tego rodzaju działaniami? Ponieważ jest opłacalny. Rozliczenia kampanii odbywają się na podstawie efektów. Mówiąc wprost – płacimy tylko za to, czego oczekujemy. Najpopularniejsze formy to pay-for-click – rozliczenia według ilości kliknięć w baner, pay-for-lead – płatność za pozyskane dane klienta czy pay-for-sale – płatność za dokonane transakcje. Dzięki temu sytuacja jest klarowna, a inwestycja firmy w działania marketingowe idzie w parze z zyskami. Można powiedzieć: sytuacja win-win.

Jakie są narzędzia Performance Marketingu?

Najpopularniejsze z pewnością za narzędzia oferowane przez Google – ich sztandarowa machina marketingowa jakim jest Google Ads (wcześniej Adwords). Reklamy pojawiające się przy wyszukiwaniu poszczególnych fraz, mogą wymagać od uczestników konkretnych działań, a ich skuteczność jest bardzo wysoka. W przypadku e-sklepów doskonale sprawdza się Google Shopping – po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce pojawiają się propozycje odsyłające bezpośrednio do zakładki z danym produktem na stronie sklepu. W tym przypadku nie tylko generujemy liczbę odwiedzeni strony, ale przede wszystkim bezpośrednią szansę sprzedażową. Popularne są także posty sponsorowane na Facebooku, kampanie mailingowe zawierające oczekiwaną aktywność w treści maila lub reklamy w aplikacjach zachęcające do pobrania innych aplikacji.

Performance marketing to z pewnością  trend, który powoli staje się standardem dla kampanii digital marketingu przynosząc nieocenione korzyści firmom stawiającym na promocję w Internecie i powodując coraz większą kreatywność wśród Agencji Digitalowych – w końcu każdy klik jest na wagę złota.