Back To Top
remarketing, e-commerce

5 powodów dla których warto używać Remarketingu w Google Ads i Facebook Ads

Czym jest remarketing? To wyjątkowo popularny rodzaj kampanii marketingowej, która polega na   personalizacji oraz powtórzeniu komunikatu dla użytkownika, wykonującego określone działania na naszej stronie. Remarketing z powodzeniem można wykorzystać w kompaniach Google Ads oraz na Facebooku. Mówiąc wprost – to reklamy, które docierają do konkretnych osób w następstwie ich działań. Przykład? Użytkownik wszedł na stronę e-sklepu i przejrzał ofertę. Możliwe, że nawet dodał produkty do koszyka, ale z jakiegoś powodu nie dokończył transakcji. Wszyscy to znamy prawda? Zdarza się, że tuż przed finalizacją zamówienia zmieniamy zdanie, coś nas rozprasza lub odkładamy zakupy na inny dzień. Remarketing kierowany jest do takich użytkowników i za pomocą spersonalizowanej reklamy, przypomina im o istnieniu sklepy i zachęca do dokonania lub dokończenia zakupów. Proste prawda?

Oto 5 najważniejszych powodów dlaczego warto korzystać z remarketingu,

remarketing, e-commerce

  1. Duży zasięg.

Sieci reklamowe Google to prawie 2 miliony witryn i dotarcie do 90% użytkowników. Te liczby mówią same za siebie. Użytkownicy z naszej listy remarketingowej – czyli tacy, którzy weszli w interakcję z naszą stronę lub sklepem, musieli by się bardzo postarać, aby w codziennym, rutynowym przeglądaniu Internetu nie trafić na witrynę zawierającą reklamy. Każda taka wizyta to potencjalny kontakt z komunikatem reklamowym (w zależności od planowania częstotliwości kampanii) i zwiększenie szans sprzedażowych.

  1. Personalizacja

Dzięki remarketingowi docieramy do konkretnej grupy użytkowników. Są to nasi potencjalni klienci, osoby które odwiedziły już naszą witrynę – szukają więc pewnych produktów lub usług, które chcą kupić. Dzięki temu przy następnym wpisaniu określonego zapytania w wyszukiwarkę, reklamy Google Ads skierują ich bezpośrednio do naszego sklepu internetowego. Skuteczna reklama trafia do tej grupy odbiorców, u których szansa na dokonanie transakcji jest bardzo wysoka. W każdej kampanii możemy skoncentrować się na innej grupie odbiorców, w zależności od ich dotychczasowych działań i dzięki odpowiednim reklamom wywołać pożądane przez nas reakcje.

  1. Wysoka opłacalność kampanii

Kampanie remarketingowe mają znaczne przełożenie na bezpośredni zysk. Wynika to, z ich specyfiki. Reklama w Google Ads lub na Facebooku, trafia do użytkowników zainteresowanych naszymi produktami lub branżą. Zwiększa to szanse, że adresat reklamy finalnie dokona zakupu, który wcześniej odłożył. Takie działanie dają szybki i wymierny efekt przy stosunkowo niewielkich kosztach. Porównajmy to do tradycyjnego systemu sprzedażowego: dużo łatwiej pozyskać klienta, który zna naszą markę i miał z nią kontakt, niż przekonać zupełnie nowego nabywcę. Inwestycja w remarketing szybko się zwraca!

  1. Budowanie lojalności wśród użytkowników

Rodzaj kampanii i sam przekaz może być dowolnie modyfikowany – w zależności od naszych celów i potrzeb. Część kampanii remarketingowych skierowanych jest nie tylko na pozyskiwanie nowych klientów, ale na nakłonienie jednorazowych gości do ponownego skorzystania z naszej oferty. Zachęceni promocją lub reklamą kupujemy dobry produkt w danym sklepie, ale w natłoku konkurencji, po jakimś czasie zapominamy o e-sklepie, z którego oferty byliśmy zadowoleni. I wtedy do gry wchodzą spersonalizowane reklamy, dzięki którym przypomnimy sobie o udanej transakcji i chętnie powrócimy na stronę sklepu – nawet tylko po to, aby przejrzeć nową ofertę. Takie działania mają duży wpływ na przywiązaniu klienta do marki – kolejne zakupy i polecanie firmy znajomych.

  1. Kontrola skuteczności

Kampanie Google Ads oraz Facebook Ads są kopalnią statystyk. Regularnie otrzymujemy raporty o miejscach wyświetleń, cenach czy ilościach użytkowników, do których nasza reklama dotarła. Jest to niezastąpiona pomoc przy planowaniu kolejnych działań. Analiza skuteczności i bezpośredniego przełożenia na zysk lub ilość pozyskanych klientów, jest niezastąpiona przy planowaniu kolejnych kampanii i środków na nią przeznaczonych. Narzędzia pozwalają nam także na kontrolowanie ilości wyświetlanych reklam dla każdego z użytkowników – dzięki czemu, nie będzie on przytłoczony ilością komunikatów, co może spowodować odwrotny skutek, a nam pozwoli zoptymalizować koszty.

Podsumowując – remarketing jest niezwykle prosty, szalenie skuteczny i wysoko opłacalny. Nie jest więc niespodzianką jego niebywała popularność podczas działań e-marketingowych.